Umeå Universitet

Publicerad 2014-01-08 15:45:29 i Allmänt,

Tjena-hallå!
Jag har inte rört mig mycket idag, men ändå har jag fått massor gjort. Konstigt men ja, så är det. Har fixat heela dagen, verkligen hela.
  • Ring försäkringskassan, loggat in på mina sidor och gjort ansökan om sjukpenning nu för operationen
  • Ringt skatteverket,loggat in på mina sidor gjort adressändring där också eftersom vi aldirg får posten i tid
  • Ansökt om stuidemedel på CSN
  • Läst igenom välkomstbrevet och litteraturlistan/schemat för första kursen
  • Varit förbi universitetet och köpt en bok som tydligen ska vara bra och viktig att ha
  • Stökat bort julen, gått fram och tillbaka mellan lägenheten och förrådet
Och ja, det här har tagit hela dagen för mig. Egentligen borde det inte ta så himla lång tid, men allt går ju inte alltid som man tänkt sig, och självklart hinner det bli fel ett antal gånger innan det till slut är klart. Men nu, ÄNTLIGEN så är allt det där gjort i alla fall, och det behöver ju göras någon gång så lika bra att få det bortgjort nu.
 
Sitter nu och funderar på om jag ska fara och träna, eller städa lägenheten. Träningen lät ju betydligt mer lockande men har sån träningsvärk i hela kroppen, förutom benen(som jag ändå inte kan träna) och axlarna, så lite sisådär med träning egentligen en dag som denna. Får se hur jag gör helt enkelt. Men städa lät ju inte jättekul...
 
Annars då? Börjar kännas riktigt kul att börja plugga. När jag hämtade boken idag och bara öppnade den hann jag läsa en rubrik, och kände direkt - guuud så intressant. Bra början i alla fall! Får samtidigt lite ångest när man kollar schema och litteraturlista : hur ska man lära sig allt? Vilka böcker kommer jag behöva? Hur ska jag lära mig att hitta? Hur mycket måste jag plugga? Hur kommer klassen att vara? osv osv. 
Hoppas att det är som alla säger, att allt sånt löser sig när man väl börjat. Borde vara så, och om alla andra klarat det, varför skulle inte jag klara det då? Bra fråga. Har som tur fått prata med några som pluggar till socionom redan och alla de jag pratat med har sagt att 2 böcker är bra och viktiga att ha, och att de inte köpt/inte använt resten och ifall man behöver de så går det att låna/kopiera eller läsa någon annanstans. Så egentligen borde jag vara lugn. Det visar sig säkert!
 
Nä nu ska jag ta tag i livet igen och göra något mer vettigt än att sitta här. 
Ha det bäst!
Om bara dessa två pinglor kunde bo här i Umeå, så man slapp sakna er hela tiden!! ♥
 

Kommentarer

Postat av: Madde :)

Publicerad 2014-01-13 19:24:59

Saknar dig med snuttan!!!♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela